Кошик
278 відгуків
Надійний продавець Prom.ua
+380953003266
+380953003266
+380684655164
+380935113362
Інтернет-магазин 3-7.com.ua

Який об'єктив слід вибрати для своєї цифрової дзеркальної фотокамери?

Вибір об'єктива для цифрової дзеркальної фотокамери залежатиме від передбачених об'єктів і типу фотозйомки. Що більше ви зможете звузити свої наміри щодо використання об'єктива, то правильніше зможете його вибрати. Завдяки цьому ви покращите свої фотознімки та зменшити ймовірність купівлі об'єктива, який не відповідатиме вашим потребам. Наведена нижче інформація допоможе вибрати об'єктив і з’ясувати, які об'єктиви користуються найбільшою популярністю для різних типів фотозйомки.

Об'єктиви

Сортування: у вигляді галереї у вигляді списку
товарів на сторінці:

Типи об’єктивів

універсальний обєктивУніверсальні об’єктиви

Саме завдяки своїй універсальності, такі об'єктиви є найбільш поширеними серед усіх, адже вони розраховані на застосування в різних ситуаціях і режимах зйомки. Що завдячується досить широким діапазоном фокусних відстаней, і відповідно дозволяє використовувати їх і як ширококутні, і для зйомки з збільшенням. Проте з іншого боку, в цілому такі об'єктиви саме завдяки цій же універсальності, дещо програють спеціалізованим моделями.

фікс обєктивФікс-об'єктиви

До цих об’єктивів відносять такі, фокусна відстань яких є постійною (не змінною). При чому, фокусна відстань має бути рівною діагоналі кадру в міліметрах або діагоналі матриці. Для фотоапаратів з розміром матриці, як у кадру плівки «full frame», це буде об’єктив з фокусною відстанню 50 мм, для кроп матриці, така відстань буде 35 мм. Тобто при такому співвідношенні, масштаб об’єктів і перспектива буде приблизно такою ж, як і у людського ока.

Ширококутні об’єктиви

Об'єктивами такого типу називаються ті, в яких фокусна відстань об’єктива менша діагоналі кадру. Фокусна відстань в них, може бути від мінімальної 18 мм, до максимальної 40 мм включно. Завдяки чому, в таких об’єктивів збільшується кут огляду, об’єкти здаються більш малими і віддаленими, при цьому спостерігається більша різниця відстаней між ними. Особливістю таких об’єктивів, є також велика глибина різкості, що дозволяє об’єктам на передньому і задньому плані фотографії виходити однаково різкими. Такі зображення виглядають більш об’ємними і глибокими. На відміну від наступного типу fisheye, такі об’єктиви не дають спотворень при зйомці.

ширококутні об’єктиви | fisheyeЗверх ширококутні об’єктиви (fisheye)

До цього типу відносять об'єктиви з максимальною фокусною відстанню меншою або рівною 17 мм, завдяки чому вони забезпечують кут огляду до 180° і навіть більше. Також їх називають «риб'яче око» (fisheye). Зображення при зйомці такими об'єктивами має характерні спотворення - центр сцени нібито «випнутий» до глядача, тоді як краї (а особливо кути) візуально «витягнуті» вдалину. Використовуються такі об’єктиви здебільшого для творчої зйомки, зокрема їх можна широко використовувати у весільній зйомці.

вибрати телеоб'єктивТелеоб'єктиви

Або широко фокусні об’єктиви, в яких фокусна відстань значно перевищує розмір діагоналі кадру. Такі об'єктиви, мають вузький кут огляду і високу ступінь збільшення, що створює ефект приближення об’єкту та полегшує зйомку з далеких відстаней. У даному випадку телеоб'єктивами вважаються моделі, що мають мінімальну фокусну відстань не менше 50 мм і максимальну - не менше 200 мм. Особливістю їх є також мало виражена перспектива, відносно ширококутних об’єктиві, і мала глибина різкості, що дає красивий ефект виділення головного об’єкту зйомки на розмитому фоні.

макрообєктивМакрооб’єктиви

Об’єктиви призначенні для фотографування мілких об’єктів (квітів, комах, ювелірних виробів) з невеликої відстані, адже вони здатні фокусуватись на більш близьких відстанях ніж звичайні об’єктиви. Такі об’єктиви забезпечують дуже різку і деталізовану картинку. Вони виходячи з своєї фокусної відстані, можуть мати різну робочу відстань до об’єкту (мінімальну дистанцію фокусування) і забезпечувати різну перспективу.

Отже з основними особливостями різних типів об’єктивів ми розібрались, проте це лише його основне призначення, і зовсім не все, що необхідно знати про них, тому слідуючим кроком ми розберемося з кріпленнями об’єктивів, адже кожен виробник фотоапаратів, робить їх співставними в переважній більшості лише зі своїми моделями, тобто об’єктиви Canon, ніяк не підійдуть до фотоапарата Nikon.

 

Кріплення обєктива (байонет)

 

кріплення об’єктива | байонет

Назва байонет походить від англійського «bayonet», що означає «багнет» і з'єднання штикового типу. Байонетні кріплення використовуються в абсолютній більшості сучасних цифрових камер завдяки надійності і легкості у використанні. Повна сумісність об'єктива з камерою гарантована тільки в тому випадку, якщо типи їх кріплень збігаються. Деякі байонети сумісні один з одним через перехідники, однак таке з'єднання може обмежити можливості об'єктива (наприклад, унеможливить використання автофокусу) і в цілому не вважається оптимальним. Варто враховувати, що в рамках однієї системи, часто використовуються різні байонети, також не сумісні один з одним.

Давайте розглянемо маркування і кілька особливостей байонетних кріплень об’єктивів двох самих популярних виробників,.

Об’єктиви виробника Canon, використовують кріплення маркування EF, EF-S, EF-M, вони розроблені для камер з APS-C матрицею і не підійдуть до камер з більшою матрицею (з кроп-фактором 1.3x або повнокадрової). У об’єктивів виробника Nikon, що маркуються Nikon F, слід мати на увазі, що у разі використання з дзеркальними камерами початкового рівня, більш старих об'єктивів, не працюватиме автофокус, адже в них немає вбудованого мотора автофокусу. Як Ви бачите експериментувати у даному випадку «собі дорожче», тому якщо Ви новачок у даному питанні, я б Вам порадив вибирати такий тип кріплення, який гарантовано би підійшов до вашої камери, про це має бути вказано в технічній характеристиці камери.

 

Фокусна відстань об'єктивів 

 

Однією з ключових характеристик об'єктива, є значення його фокусної відстані, яке безпосередньо залежить від його типу. 

Фокусною відстанню називають відстань між світлочутливим елементом (матрицею, плівкою) камери і оптичним центром об'єктива, який сфокусований на нескінченність, при якій на матриці (плівці) виходить максимально чітке зображення. 

На практиці це виглядає так. Чим більше фокусна відстань об'єктива - тим більше збільшення об'єкта він забезпечує, тобто за рахунок того, що кут огляду при збільшенні відносно невеликий, в кадр також потрапляє невелика частина сцени, що знімається. Або, навпаки, при невеликих фокусних відстанях об'єктива, вони дозволяють захоплювати великі ділянки сцени за рахунок зменшення видимого розміру об'єкта зйомки. Саме завдяки цій важливій характеристиці об'єктивів, вони дозволяють змінювати ступінь збільшення і кут огляду, підлаштовуючи оптику під конкретні умови зйомки (іноді, таку характеристику називають «зумом»). Проте варто пам'ятати, що не всі об'єктиви мають можливість змінювати фокусну відстань, наприклад цей параметр, фіксований в фікс-об'єктивах. 

 

Великий вплив цей параметр має також на «глибину» знімка. Наприклад, результатом зйомки на великих фокусних відстанях, буде більш «плоске» зображення, на якому мало помітною буде різниця між переднім і заднім планом, на малих - навпаки, зображення виходить більш «глибоким». Таким чином за рахунок потрібної комбінації фокусної відстані і дистанції до об'єкта, можна отримати знімок одного і того ж об'єкта з різними ефектами перспективи. 

Важливою особливість фокусної відстані є її еквівалентне або фактичне значення. 

Зазвичай фокусна відстань вказується в еквівалентному значенні, тобто еквівалентна кадру 35-мм плівки, однак для об'єктивів, використовуваних з матрицями full frame, вона дорівнює фактичному, у моделей під менші сенсори, її фактична відстань теж менша. Значення еквівалентної фокусної відстані дозволяє порівнювати між собою об'єктиви під різні типи матриць, оскільки кут огляду, і цільове призначення оптики визначає саме вона, а не фактична фокусна відстань. Проте в деяких моделях об'єктивів не під full frame, може вказуватися саме фактичне значення. Тому при виборі такого об'єктива не зайвим буде уточнити деталі до нього у продавця-консультанта. Для орієнтиру умовно можна розділити оптику наступним чином: в над ширококутних об'єктивах це число не перевищує 17 мм, в ширококутних 18 мм, а в телеоб'єктивах становить не менше 50 мм, і максимальним може бути не менш 200 мм, в універсальних може бути практично будь-яким.

 

Світлосила

 

Має велике значення також характеристика світлосили об'єктива - яка є визначальною у питанні наскільки об'єктив послаблює світловий потік, що проходить через нього. Світлосила залежить від двох основних характеристик - діаметру отвору об'єктиву і фокусної відстані. Записується в більшості випадків як співвідношення першої до другої, при цьому діаметр отвору, що діє, приймається за одиницю, наприклад, 1/2.8, проте іноді зустрічаються позначення f/4.5. При цьому, чим більше число в знаменнику - тим менше значення світлосили. 

Об'єктиви із змінною фокусною відстанню, як правило, характеризуються різним значеннями світлосили для різних фокусних відстаней. У такому разі в характеристиках вказується два значення світлосили, для мінімального і максимального значення фокусної відстані, наприклад: f/4.5-5.6. 

Чим більша світлосила об'єктива, тим краще, адже це дозволить використовувати при зйомці більш короткі витримки. Що особливо важливо при зйомці зі слабким освітленням. А в разі необхідності, потік світла, що пропускається об'єктивом, завжди можна послабити за допомогою діафрагми.

 

діафрагма об'єктива

Діафрагма об'єктива 

 

Діафрагма об'ектива, є наступним важливим параметром при виборі об'єктива. Діафрагма являє собою конструкцію з декількох пелюсток-шторок, що дозволяють при необхідності зменшувати діаметр отвору об'єктива, тобто зменшити светосилу, що буде особливо корисним на яскравому сонячному світлі. Важливим ефектом зйомки є збільшення глибини різкості при закритті діафрагми. Значення на шкалі діафрагм зазвичай вибираються зі стандартного ряду: f/0,7; f/1; f/1,4; f/2; f/2,8; f/4; f/5,6; f/8; f/11; f/16; f/22; f/32; f/45; f/64. Як ви помітили, цифри в даному випадку фактично позначають, яку світлосилу об'єктива, він буде мати при закритій до даного значення діафрагмі: наприклад, значення діафрагми 5,6 відповідатиме світлосилі f/5,6. Простіше кажучи, чим більше світла здатна пропускати діафрагма, тим більший у Вас буде вибір варіантів, і відповідно, можливостей з налаштування режиму зйомки.

 

Формат матриці

 

Розмір матриці, під яку розрахований об'єктив. На практиці багато об'єктивів, які підходять по кріпленню, можуть працювати і з «чужими» матрицями, однак в цьому випадку їх характеристики будуть відрізнятися. Якщо матриця менша штатної, то кути огляду будуть менші, а еквівалентна фокусна відстань - більша, якщо матриця більша штатної - навпаки (а в деяких випадках «картинки» з об'єктиву може навіть не вистачити на всю площу матриці). Тому краще все ж, як вже було сказано вище, застосовувати ті об'єктиви, які підходять за технічними характеристиками фотоапарата. Більш докладно про особливості матриць Ви можете прочитати в статті, Як вибрати фотоапарат ? Частина 2.

 

Стабілізація зображення

 

стабілізація зображенняСтабілізація зображення - це технологія, що компенсує тремтіння камери при зйомці з рук, чим запобігає змазуванню зображення при великих витримках, особливо в умовах малої освітленості, або зйомці за допомогою довгофокусних об’єктивів (великому збільшенні).

Взагалі, щодо стабілізації зображення вона буває наступних типів: електронна, оптична і стабілізація зсувом матриці. Якщо Вас цікавить інформація про особливості кожної з них, Ви можете знайти її, в тій же другій частині статті "Як вибрати фотоапарат ?"

В даній же статті ми детальніше зупинимось на оптичній стабілізації, адже саме такий тип стабілізації застосовується в конструкціях об’єктивів.

Отже, принцип роботи оптичної стабілізації полягає у постійному відстежуванні дрібних рухів об'єктива, та відповідно компенсації коливання камери, шляхом зміщення лінз, безпосередньо при проходженні світла через об'єктив. Стабілізація зображення виконується за допомогою використання гіроскопів та систем рухливих лінз об’єктива, тому в даному випадку на всю площу матриці фотоапарата потрапляє вже стабілізоване зображення. Такий тип стабілізації вважається найбільш ефективними, проте дорожчим, важчим і менш надійним.

Отже зрозуміло, що в дзеркальних і MILC – камерах, наявність оптичної стабілізації залежить лише від об'єктива, який застосовується з нею. Взагалі в фотоапаратах можливі також варіанти поєднання двох систем стабілізації: оптичної та електронної та зрушенням матриці і електронної. Проте, якщо так сталося, що Ви володієте дзеркальним фотоапаратом «тушкою» або МІLC – камерою, без будь якої системи стабілізації, надзвичайно бажаним буде придбання об’єктива, все ж з оптичною стабілізацією.

Зрозуміло, що на сучасному ринку практично всі виробники фототехніки використовують систему стабілізації зображення, проте кожен виробник надає перевагу своїм варіантам її використання. Наприклад Pentax і Olympus розміщують систему стабілізації зображення в самій камері (body), Canon, Nikon, Panasonic і Samsung вбудовують систему стабілізації в об'єктиви. Sony використовує систему стабілізації зображення, вбудовану в корпус (ʺSuper Steady Shotʺ), а в дзеркальних камерах Alpha, систему стабілізації зображення, вбудовану в об'єктив (ʺOptical Steady Shotʺ).

 

Особливості конструкцій об’єктивів

 

конструкція об’єктивівПривід автофокусу - об’єктив з ультразвуковим мотором автофокусування, чи звичайним.

Є дві основні переваги ультразвукового мотору перед звичайним: перша, він працює значно швидше - швидкість спрацьовування автофокусу вимірюється десятими частками секунди; друга, такий мотор практично безшумний, що є позитивним моментом при зйомці відео.

Стосовно системи автофокусу на основі звичайного електричного мотора. Варто зазначити, що такі системи працюють дещо повільніше ультразвукових і створюють фоновий шум при роботі, однак відчутною перевагою є дешевша ціна таких об’єктивів, а різниця в швидкості зазвичай стає критичною тільки в найскладніших умовах, де роль відіграють частки секунди.

Існують також варіанти об’єктивів де автофокус відсутній, тобто в конструкції яких не передбачено мотора автофокусу. Сюди відноситься оптика з приводом типу «викрутка», а також моделі з ручним фокусуванням.

Об'єктиви з приводом типу «викрутка», не мають власного мотора автофокусу, а лише гніздо для стикування з камерою - мотор у таких об’єктивах, розміщується в камері. Головною перевагою «викруток» є невелика вага і габарити. Недоліком є мала швидкість (в порівнянні з ультразвуковими приводами), проте ніскільки не менша в порівнянні із звичайними моторами, а іноді навіть перевершують їх.

 

Ручне фокусування, передбачає відсутність у об'єктива будь-якого приводу автофокусу - наводка на різкість у такому випадку здійснюється тільки вручну. З одного боку, це створює певні труднощі, і для швидкого наведення на різкість вимагає деякий навичок, що також не завжди гарантує відмінну якість отриманого зображення. Водночас ручне фокусування дозволяє фотографу самому вибирати точку фокусування, не сподіваючись на автофокус, а це інколи може стати в нагоді, наприклад, для художньої зйомки, або для створення нестандартних кадрів, де автофокус може не спрацювати, як потрібно.

Не варто забувати також про захищеність об’єктива, тобто наявність корпусу, який буде справно захищати його від потрапляння всередину пилу і вологи. Конкретна ступінь такого захисту у різних моделей може відчутно відрізнятися, цей момент варто уточнювати окремо по офіційній документації. Завдяки стійкості до «важких» умов, захищена оптика особливо стане в нагоді тим, кому доводиться працювати поза приміщенням.